Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 5 januari 2011

Testar kamera igen....




Nu är det dags för konstgruppen att få en egen kamera. Mannen bredvid hittade Canon powershot S95 åt oss. Det är verkligen ett krutpaket i litet format. Tio miljoner pixlar räcker en bit. Den är dessutom användarvänlig för den som inte är så avancerad och för den som vill göra lite mer fungerar den som en systemkamera i miniformat.Vill man filma klarar den även det i upp till en halvtimme. Jag har haft förmånen att testa den ett par veckor. Men det är inte utan att man blir sugen på att skaffa en egen......

7 kommentarer:

ansepanse sa...

kostar en sådan kamera mycket? jag har också tänkt skaffa en ny snart
jättefina bilder
Sv: vadå uråldrig, i så fall är ju jag det också
kramar

Frogprincess sa...

Det låter som en smidig kamera. Är lite sugen på att skaffa mig en systemkamera sedan sambons gamla har lämnat in...

Ma sa...

Jättetjusiga bilder. Det är verkligen så att man får lust att skaffa en bättre kamera och komma igång och fota igen....

NatureFootstep sa...

har du varit hemma hos mig. Det där ser ju ut som Djulö Kvarn. :)

Jo, jag har klarat av julen, nu är det Costa Rica nästa. Om 3 veckor åker jag till solen och fåglarna. :)

Monica sa...

Wow Ninja, vilka underbara bilder!!! Men jag tror dock att den som står "bakom" kameran måste ha den där "känslan" för att kunna fånga det vackra. Jag har det inte! Men det har DU kära Ninja.
Tjingeling, vi hörs. Kramen.

Fru Pusselbit sa...

Vilka underbara bilder och det låter som en kamera gjord för mig!

Ha det så gott! =)

Stina sa...

Vad kul att få testa olika kameror; den verkar superbra, men som Monica sa så beror det en hel del på den som manövrerar apparaten också.
Verkligen underbara bilder, det ser ut som det ångar ur vattnet, men det är väl inga varma källor du har besökt.... Ha en härlig Trettonhelg! Kram