Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 9 januari 2011

Laddar.....


All snön på träden försvann över en natt!

För i morgon brakar det lös igen. Två och en halv veckas ledighet är över........jag har egentligen inget behov av att jobba. Jag skulle vara så nöjd om jag fick ett litet vitt kuvert i slutet av månaden. Det finns så mycket annat att sysselsätta sig med. Ni hör att jag inte identifierar mig med mitt jobb eller hur? Ändå är jag ambitiösare än de flesta, för jag gillar inte att utföra ett arbete som jag inte är nöjd med.
Jag har gått ner i varv och jag skulle önska att den här nedvarvade känslan höll i sig länge. Men tyvärr brukar den försvinna efter ett par dagar.....
Dagen har gått åt till att planera den kommande veckan och en av aktiviteterna innebar storhandling. När jag var ute kunde jag inte låta bli att förundras över vädret. Klart och plusgrader! I natt regnade det.......tjugo graders skillnad på ett par dagar. Från minus 20 till nollgradigt, det är inte lätt för våra kroppar att hänga med i svängarna.

5 kommentarer:

ansepanse sa...

uj, så stor gradskillnad! igår regnade det här men idag har det blåst en isande kall vind
vackra bilder
kramar

Fenixmonas sa...

Väldigt skiftande väder...i slutet av veckan slår Kung Bore till igen! Kramiz

4U2 sa...

Visst är det märkligt? Och snön snart borta ... Ha en bra måndag.

Åsa! sa...

Det skulle vara för bedrövligt om man tyckte mer om att jobba än att vara ledig. Vad har man då för fritid???

Lysande ögonblick! sa...

Tror att jag skulle klara mig ganska gott utan ett arbete jag också. Finns så mycket att göra, lära och se. :-)

Detta väder alltå. Jag ramlade riktigt rejält imorse. AJ! :-)

Kram till dig!