Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 1 april 2012

Romantiska snöflingor....

Jag brukar kalla stora, sakta dalande snöflingor för romantiska snöflingor. För de är så vackra. Vackrast är de när himlen är mörkt blå och de fyller hela himlen med ljusa prickar.
Idag var det riktigt aprilväder, hela himlen fylldes av stora snöflingor.......men de här flingorna hade bråttom ner, de yrde runt i stora virvlande kaskader.
Nej, speciellt romantiskt var det inte, snarare rikligt snöfall. Men vackert måste jag tillstå att det var. Även om jag gillade vårjackan som jag använde förra veckan bättre än vinterkappan jag hade på mig idag.
Jag tror inte jag har någon bild på romantiska snöflingor......den här bilden visar ymnigt snöfall som det såg ut vintern 2010.

9 kommentarer:

Fnulan sa...

Håller med dig, dom är jättevackra!!
KRAM

Rustik Romantik sa...

Jag äslar snö i ALLA former. Drar gärna på mig varma kläder och går ut i snöstorm om får chansen. Och första snön är lika underbar varje år :) ! Kram, Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här kom nederbörden som hagel, och en iskall vind. Men det var ju väntat att våren skulle ta lite paus. Fin snöbild du visar.
Kramar
AnnaMaria

Livet och vardagen sa...

här haglade det....

Anonym sa...

ujuj, vi fick ett snabbt hagel/snö oväder här också idag. men det gick över väldigt fort. Men som du säger vårjackan kan man kanske inte ha imorgon... vi får se... Kram kram

4U2 sa...

Nu när jag är inomhus, i värmen av datorn (?), min fina filt m.m då kan jag tycka den snön gör sig fint! ;)

Nett sa...

Nog var det ett bakslag denna snö, fast vi har inte fått så mycket, det gröna syns fortfarande.

bokhyllan sa...

Det snöade lite hos mig också, men idag skiner solen igen! :)

messan sa...

Jag brukar tycka om snöflingor men...inte nu :). Fast det är ju april fortfarande.