Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 9 april 2012

En hjälp att komma ihåg.....

Tänk, att det ska ta hela helgen innan man orkar göra något vettigt.
Är det åldern? I så fall lär det inte bli bättre nästa år....
Jag har haft en skön slappar helg och bara tittat på alla måsten......men idag började jag röja på altanen.
På altanen står mitt gamla rum. Nu gäller att få in rummet igen, i något.

Jag trodde jag kunde slänga massor, men fann att jag hade sorterat ut ganska bra tidigare.
Tänk, om allt brann upp? Skulle jag sakna det?
Men det är svårt att slänga bort gamla kort och teckningar man gjort som barn......det är en del av min historia. Inte för att jag tittar på dem ofta....men det är minnen. Hade jag inte haft kvar dem hade jag glömt det mesta, men barnteckningar och gamla kort hjälper en att komma ihåg trevliga stunder som varit.

En skön stund på en flodbåt i Backwaters,  Kerala. Jag kan ännu känna värmen och dofterna där vi sakta glider fram på det spegelblanka vattnet.

17 kommentarer:

4U2 sa...

Svårt att slänga är du inte ensam om! :)

Anonym sa...

det är svårt att slänga kort, men resten slänger jag och ser det som saker som går att ersätta. Nu ska jag inte säga att det är helt lätt men i min skillsmässa så gick jag bara. Jag vill starta om på nytt och inte påminnas om mitt liv som tog mig lång tid att sörja att jag misst. Så därför ser jag värdet i stunder av umgänge och fotografier resten är bara saker.

Kram kram, alla har vi olika sätt och se på vårt liv...

Yvonne sa...

Kan vara svårt att slänga minnen.. Vännerna har ställt upp helt otroligt idag! ...Ja Pytte satt iaf som förstenad.. Natti!

Fnulan sa...

Här har helgen varit helt i barnens tecken!
KRAM

Livet och vardagen sa...

Mina föräldrar flyttade en del, så jag har i princip inget kvar från min barndom. Fast jag har inte särskilt svårt att slänga saker, mina minnen har jag med mig ändå.

Fenixmonas sa...

Jag är nog likadan...har sparat en del som jag sällan ser på men ibland stöter på och då är det väldigt kul att få minnas...Kramiz

MICKAN sa...

I Kerala var det väldigt fint!

Vilken härlig bild du fick.

Ha det gott!

lavendia sa...

En jul efter att vi hade flyttat, hittade vi inte julsakerna. Hade de slängts av misstag? Då blev de så enormt kära. De hittades och var egentligen inte så speciella som jag tyckt en stund.
Påsken är för mig också att rensa o speciellt städa uterummet, men i år var det fint väder tidigare så det är redan gjort.

messan sa...

Kort är så vackra minnen och det här är väldigt vackert.
Visst var det en Bollinger...gott gotti.

Smörblomma sa...

Jodu, det är svårt att veta vad man ska slänga, speciellt när det kommer till saker från ens barndom...

Vad härligt det ser ut att åka flodbåt :)

ansepanse sa...

uttrensningar behövs, det har jag också gjort, jag vet inte om man kommer att sakna en del av det man kastar bort, jag har inte saknat det i allafall
kramar

Mamma till tre Prinsessor sa...

Tack, jag är jätte nöjd :)
Dock förlorade jag kampen nu under påsk men nya tag idag.

Hoppas att du har haft en underbar påsk.

Nett sa...

Svårt det där med att rensa ut tycker jag. Jag får perioder då jag får för mig att rensa bort saker från hemmet som har följt med mig hela livet. Lite mysko det där, sådant som har varit så högt värdesatt av mig innan.

badtant.bloggo.nu sa...

Så glad jag blir att det är fler som har svårt att kasta. Hör så ofta hur duktiga många är på att rensa och kasta. Men jag har alldeles för många minnen för att kunna göra mig av med grejer. Men ibland måste man ju bara. Kramen

Åsa! sa...

Visst är det svårt att slänga, samtidigt kan man omöjligtvis spara på allt, ångestladdat det där :)

Vicke sa...

där skulle jag gärna sitta nu

Gilla sa...

Jag har verkligen svårt att slänga foton och andra papper. Det ligger i lådor hos mej. Jag vill ha minnena kvar.

Sv: Det kunde man väl inte tro att vovvar kan få växtvärk. Men han mår bättre idag.

Kram/Gilla