Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 21 augusti 2011

Sätter färg på tillvaron...

En solig semester ger solblekt hår och spräcklig utväxt. Mitt hår växer dubbelt så mycket på sommaren än på vintern. I alla fall inbillar jag mig det....
Efter greklandsresan har mitt hår ändrat färg och blivit mer kopparrött i stället för min vanliga mörkbruna ton.
Numera färgar jag bara utväxten....det skonar håret.
Ett paket hårfärgning räcker därför tre ggr. Ekonomiskt och miljövänligt.
När jag var ynge var det inte så vanligt att man färgade håret. Det var nog bra, för jag tror att hårfärgningsprodukterna blivit både mildare, effektivare och skonsamare mot både hud och miljö den sista tiden.
Därför var jag inte så van när mina första grå började synas. Mina färgningsprocedurer gjorde att badrummet krävde en totalsanering efteråt. Det var mycket som ändrade färg.......tapeter, väggar, mattor och en hel del annat.
Numera har jag en liten plastmugg som jag blandar färgen i och en bakpensel som jag applicerar med. Konsistensen på färgprodukterna är "krämigare" och sitter där den ska. Det gör att man kan ägna sig åt annat under verkningstiden. Skriva till exempel.
Snart ska jag måla naglarna......det händer inte så ofta kan jag lova. Fem och en halv veckas semester gör att mina naglar liknar en "Hollywoodfrus". Varför inte suga på karamellen innan man återvänder till arbetarklassen?

Drömtillvaro?

2 kommentarer:

NatureFootstep sa...

jag gillar sommarblekt hår. Trots att jag fått en del vitt hår så blir det fortfarande fint.

Jo, man får väl fortsätta äta, men kanske mer kyckling då. Hemstekt för jag har tröttnat på färdiggrillat.

4U2 sa...

Mina är så sköra, naglarna, numera så jag får vara glad om de inte går av vid basen, nära "köttet".
Ha en fin dag!