Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 22 augusti 2011

Missnöjd eller nöjd?

Helgen gick fort.....
Jag hann som vanligt inte med allt jag ville. Det är lätt att bli missnöjd då.
Men jag hann tvätta en månads tvätt, dammsuga, gå ut en tjänstesväng, fika hos goda vänner, tvätta köksfönstren, följa med mannen bredvid på en föreläsning, ta en skogspromenad, handla blommor, träffa min kusin som jag inte sett på länge och ta en ridtur.
Se där ja, det var ju en hel del. Nu känns det mycket bättre......
Det är bättre att vara nöjd med det man har gjort, än att vara missnöjd med det man inte hann med.


5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Du hant ju med mycket.Oh vad jag blev avundsjuk på dej!! Jag får vara nöjd med alla dom åren då vi hade hästar.. Hoppas att du hade en trevlig ridtur.Ser fram emot att kanske få rida igen :). ♥Kram

4U2 sa...

Och det var inte lite du hann med må jag säga! :)

ansepanse sa...

det gör du rätt i :) man ska räkna upp det man hunnit med istället för då ser man att det egentligen var en hel del
kramar

Fenixmonas sa...

Precis! Du hann ju med väldigt mycket egentligen! Resten finns kvar och går säkert inte ifrån dig! Kramiz

Åsa! sa...

Tycker du hann med väldigt mycket jag!