Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 29 augusti 2011

Sista sommardoppet?

En sommar utan ett avslutande augustidopp på vårt torpställe är ingen sommar! I helgen hade jag möjlighet att åka ut till mina föräldrars torp och ta det sista sommardoppet. Det var fortfarande tjugo grader i vattnet. Jag simmade ut till flytbryggan, lade mig där och bara njöt. Det kändes som om jag låg ensam i sjön med en ram av björkar omkring mig. Det var alldeles tyst så när som på vinden som ruskade om i björkgrenarna och gjorde små krusningar på sjön. Lite vemodigt är det allt att ta farväl av sommaren......

1 kommentar:

Åsa! sa...

De där sensommardoppen är guld värda, de ska vi leva på hela vintern!