Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 17 augusti 2011

Dags att öppna bloggen igen?

För här har det minst sagt varit semester. Länge och väl. Den mesta tiden har jag tillbringat sovandes i en sjöbod. Sömn är alltid en god investering och finns det något som gör en så sömnig som havsluft?
I vaket tillstånd umgicks jag med min kajak ute på havet eller i havet, för det var gott och väl en bit över tjugo grader hela juli. När jag väl vaknat till ville jag hitta på något. Byta väggar.......
Jag föreslog att vi skulle "lägga in oss" på hotell ett par nätter. Duschen på ön hade varit ur funktion hela sommaren så det var havet som gällde. Efter ett tag känner man sig som ett "klappat får" trots dagliga bad. Jag längtade efter lite "lyx" men mannen bredvid tyckte att det var så dyrt att vi lika gärna kunde åka till Grekland och duscha......och så blev det.

5 kommentarer:

Monica sa...

Välkommen hem! Hoppas ni blev nöjda med de grekiska duscharna...*fniss*...
Kram från mig.

Fenixmonas sa...

Förståndig man du har...hihihi...hoppas de grekiska duscharna var bra! Kramiz

MICKAN sa...

Det är alltid skönt att göra något annat.

Lysande ögonblick! sa...

Välkommen hem. Hoppas de grekiska duschstunderna var sköna. :)

Yvonne :-) sa...

Välkommen hem!!! Det var ju en bra ide med Grekiska duschar.Jag tycker om Thailändsk mat.Kanske ska lägga in ett förslag till gubben??? Ja det finns många skumma hantverkare! Då har du samlat krafter för hösten och vintern nu! ♥ Kram!