Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 30 juni 2010

Åskkvavt......eller åsksvalt?

Idag är det åska i luften.........
Kläderna klibbar skönt utefter sidorna......flugorna har ställt till med dans. Huvudet gör sig påmint......underbart då finns det kvar!
Jag har en anledning att lägga mig raklång i sängen en stund.......mitt på ljusa dagen.

Igår fick jag extra energi när dagen blev svalare. Jag skrapade rost på bilen, vaxade den, lade på rostätare och avslutningsvis målade jag de rostangripna ställena med mönja.
Idag fick jag åka blank bil till jobbet........och i trädgården blommar rosorna!






7 kommentarer:

Frogprincess sa...

Här var det värre i går. Då trodde jag att det skulle braka loss ordentligt, men inget hände.
vackra rosor. Doftar de lika underbart som de ser ut?

Åsa! sa...

Vilka vackra rosor! Visst är det gott med värme, tänk om vi kunde lagra den till hösten!

Helly på vift sa...

Vilka vackra rosor :) Mina är fulla av små otäcka kryp just nu och det hjälper inte hur mycket och ofta jag sprayar för de kommer tillbaka hela tiden. Ska få experthjälp på lördag dock så jag hoppas det funkar då. Angående din fråga så lägger jag upp mina filmsnuttar på youtube. Du måste först skapa dig ett konto där och sedan är det bara att ladda upp. I ditt inlägg så klistrar du bara in hela raden som du kopierat från där det står "bädda in" på youtubesidan. Det kommer se lite konstigt ur i själva inlägget men när du trycker på klar så kommer filmen fram.

Fenixmonas sa...

Underbara rosor! Tur med lite himlavattning ibland men nu stundar varmare tider så då får vi vattna själva. kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Så fina rosor du har .Det kändes hårt i hjärtat och det gör det fortfarande.Men jag vet att hon kom till bra människor.Förra veckan var jag i Ovesholm.Yngste sonen me familj kommer upp denna helg och då åker jag och svärdottern till Oveskolm.Så är sonen hår hos Kjell och klipper gräsmatta och häck.De ska till Strängnäs ..Hadè Kram!

bokhyllan sa...

Vilka otroligt vackra rosor!

sannof sa...

ååå vilka vackra rosor.. Här har dom inte slagit ut ännu..=)