Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 29 juni 2010

Värmebölja!

Vi har närmare trettio grader idag. Jag ska inte klaga, det är toppen med högtryck på sommaren. Mitt problem är endast att jag har befunnit mig på fel ställe. En sådan här dag ska man befinna sig vid vattnet.......inte i en barack med svart plåttak eller mitt i den stekande solen. Vi sprutade kallvatten på plåttaket........och vet ni det kylde ner temperaturen inomhus.....!

5 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Wow, vilken tur. Skän med lite kyla inomhus och väldigt väldigt skönt med värmen utomhus. :-)

Monica sa...

Kära Ninja, du ser....vad skulle jag göra utan din hjälp & tips angående detta med Bloggeriet. Så smart...de är klart att jag "lägger" in ett nytt Inlägg för svar. Det var så du menade....eller???
Stor, stor kram från mig.

Monica sa...

Glömde: du vet värmen tar på "tantens" huvud. Glaset vilar nu, kör igång till hösten igen. Nu är det akvarell som gäller! Sitter under korkeken dagligen och målar, målar, målar. Jag njuter sååå av livet & väntar nu bara på att mannen får sin semester(om två veckor)Då är vi/han ledig 4 vec och sedan arb. han två veckor till, innan den STORA LEDIGHETEN BÖRJAR 1/9 och då börjar vårt livsprojekt! Franska Rivieran & framför allt Provance!
Men vi "hinner" med små resor under tiden ska du veta......Nu till helgen åker vi till Stockholm för att åka med den lilla "familjen" till Tallin(vi har aldrig varit där)blir där i fyra dagar. Så hela sommaren kommer att bli "små" trippar hit och dit. Har du varit på Grafikens Hus i Mariefred?...dit ska vi också -där pågår en Picasso utställning som lär vara sevärd.
Vad roligt att de blå halsbandet kom till användning. Snyggt till vitt...eller? jag har själv ett också som går i blått.
Nä, så här långt har jag aldrig skrivit till dig. Så nu får jag allt "lägga" av . Du blir trött i ögonen av att sitta & läsa allt babbel.
Var rädd om Dig!!!! Vet du va: jag tror att du var den första som skrev i min Blogg!!! därför är du lite speciell för mig....fattar du?

Fenixmonas sa...

Dessvärre har nattens regn kylt ner ordentligt överallt, men det behövdes ändå...Kramiz

Helly på vift sa...

Nu måste jag ju bara fråga vad du igentligen gjorde i en barack med svart plåttak när det var 30 grader ute? ;)