Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 3 juli 2011

Mer tid.....

Mannen har farit.....
Helt plötsligt fick jag mer tid. Fråga mig inte hur det gick till, men helt plötsligt verkar dygnet ha flera timmar.
En massa ogjorda saker blev helt plötsligt gjorda.
Är det möjligen så att man hinner mer när man är ensam?
I så fall ligger en effektiv vecka framför mig.
I västvärlden är effektivitet en dygd. I andra delar av världen är det annorlunda. I vissa delar verkar det på något sätt finnas mera tid. Tid att samtala, tid att umgås, tid att reflektera......

Tänk att jag har legat här. På den där divanen. Uppassad av fyra indier. Man behövde bara "hosta" så serverades det kokosmjölk, frukt eller biskvier. Sakta gled man fram på backwaters till båtmotorns rytmiska puttrande. Solen sken, människor vinkade, änder plaskade. I vassen gömde sig hägrar och kungsfiskare. Det var varmt, nästan lite klibbigt. Det doftade hav....
Vi åt, vi sov, vi solade...
Vi slappnade av.....vi njöt av alla dofter, färger och smaker som backwaters bjöd. Vi blev berikade....vi hämtade energi.
Vi tog med oss en del utav det hem, minnen som vi alltid bär med oss.

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Klart man får mer tid när man är ensam... i annat fall går ju en del tid till att sitta och prata, mysa osv.

Yvonne :-) sa...

Där skulle jag vilja ligga,Dom hade fätt mycket att göra med den hostan som jag har....Den äsnan får symboliser hur jag känner mej.Jag tycker att det tar sån tid att bli frisk! Nattikram

Fenixmonas sa...

Jovisst får man mer tid när man är ensam! Fast det är ju inte så trevligt i längden! Ser underbart ut!! Jag gillar din nya header, en jättefin bild!!! Kramiz