Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 5 juli 2011

Telefonkulturen om den finns?

Det blev sent igår fast det var vardag. Jag hade planerat ett tidigt sänggående men hann inte. Telefonen ringde och där fastnade jag i ett långt men intressant samtal. Det var den stationära telefonen som ringde.
Mobiltelefoner och jag kommer inte riktigt överens, de är bra att ha men jag gillar inte att vara anträffbar hela tiden och överallt.
Förr kunde man bara nå människor om de var hemma eller på sitt kontor. Och innan dess var man tvungen att uppsöka personerna för att få tag i dem.
Mobiltelefoner har räddat många liv.......det är bra. Människor som är i nöd har lätt kunnat få tag på hjälp. Men jag undrar hur många liv mobiltelefonerna har förstört?
Min arbetskamrat skulle gå ut och fika med en väninna hon inte träffat på länge. Hon såg fram emot konversation och umgänge men väninnan tillbringade den mesta tiden med att tala i mobiltelefon och skicka sms. Har vi glömt bort hur man umgås nuförtiden?
De värsta är nog i alla fall de som gör slut på ett förhållande genom att skicka ett sms.......

Här kan det vara bra att ha en mobiltelefon med sig.....

5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Vi betjänten och jag har rensat undan en massa idag .Har du eller ska du till S-näs?Kram!

Fenixmonas sa...

Jag håller med dig! Ibland är den väldigt bra, men oftast av ondo...Har också varit med om vänner som bara hållt på att knappa på sin mobil...Så himla trist! Kramiz

Vicke sa...

ja, för många är det som om dom lever genom sin mobil

♥ MICKAN ♥ sa...

Klart man ska ha en mobil med sig, man ju aldrig vad som kan hända.

Vilken vacker bild, det riktigt lyser varm härlig sommar om den.

Åsa! sa...

Mycket är bra med mobiler, men ibland går det till överdrift!