Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 12 juni 2012

Vad gör vi med alla blommorna? För vykortsmode finns!

Det var en fråga jag fick. Svaret blir att vi förevigar dem. När blommorna "arbetat" färdigt brukar vi ge bort de som fortfarande står sig. När det var på modet att torka blommor hade jag en rätt stor rossamling på mitt skåp. Bilderna nedan har jag "lånat" av mannen bredvid. De flesta bilderna har blivit vykort i Sverige eller i Europa. När jag gick igenom fotografierna kunde jag konstatera att det går "mode" även i vykortsvärlden.

 Ett tag var det på modet att fota bär eller frukter tillsammans med blommorna. Tillbehören skulle vara rustika, här är det handdrejad keramik. Bilderna skulle ge ett somrigt intryck.
 Ett annat år skulle det vara strösslade blommor och blombad.....
Romantiskt och färgstarkt......med utomhuskänsla. I år är det här gångbart igen. Colourful......eller hur?
 Det här året kunde man strunta i buketten....liggande romantiska arrangemang skulle det vara, med strösslade blommor och romantiska tillbehör.
 Bonderomantikens år, nästan vilda blommor i rustik utomhusmiljö......
 Överdådig romantik, ljusa skira färger och slösande mycket rosor......
 De hängande arrangemangens år......
 Ett tag var det bara teddybjörnar som gällde.....blommorna fick en mer undanskymd roll.
Arrangemang  med utomhuskänsla, något som efterfrågas i år igen.....
Nu vet ni vad jag arbetar med ibland. Förr jobbade vi mycket mer med den här typen av bilder. Men idag skickas det inte lika mycket vykort som förr.....

6 kommentarer:

Camilla sa...

Det är tråkigt att vi nästan har slutat att skicka vykort.
Sååå vackra kort!
Kram!

Anonym sa...

Otroligt vackra bilder!
Tips: Att göra Vykort är inte så dyrt. Sen kan du säkert sälja genom blogen. Jag har sålt bl.a. egna vykort på marknader när jag hade firman
Kram

lavendia sa...

Otroligt att det går mode i vykort också. Jag är nog litet omodern för jag tyckte om allihop.

Anonym sa...

så vackra fotografier eller vykort... vilken glädje att få jobba med det. Men det är tråkigt att det har blivit lite av den varan. Finns väl inget trevligare än att få ett vykort eller varför inte brev i brevlådan och få läsa orden, skrivna för hand.

Det går mode i allt. Men jag har aldrig tänkt så som du lägger fram det, men det är klart att det finns. kram kram

Åsa! sa...

Jag har aldrig tänkt på att det går mode i vykort!
Däremot tycker jag det är skoj med gamla vykort.

Yvonne sa...

Otroligt vackra bilder.Är mannen brevid också konstnär?? Hur vet du att dom var Skånska jordgubbar??Kram!