Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 25 juni 2012

Potatisväder?

Jag tror att svenskar gillar regn. För så fort det är soligt och varmt några dagar så börjar någon klaga på att det är för torrt.
Regn är bra för potatisen, hörde jag senast.
Nu har alla potatisälskare fått sin önskan uppfylld. Må potatisen växa!
Om den inte ruttnar bort förstås.....men huvudsaken är i alla fall att den inte torkar bort.


3 kommentarer:

Skatan sa...

Den ... potatisen alltså ... får ju inte bli för vattnig heller. Lagom ... i landet Lagom ... är alltid bäst.
Så ... nu väntar vi på sol och värme.

Härlig bild!

Kram!

Anonym sa...

Men det är typiskt svenskt att klaga på alla slags väder.

Personligen tycker jag att det får vara nog med det gråa vädret nu. Jag längtar efter sol och cirka 15-20 grader så jag kan sitta ute och läsa

lavendia sa...

Du har rätt. Vi som har så lummigt o fint i Sverige - det beror ju delvis på att vi inte har en brännande sol.
Det behöver inte bli sol, men litet regnuppehåll skulle faktiskt vara roligt.
Bilden är photoshoppad (eller vad det heter) eller hur?