Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 24 juni 2012

Söndagsgult och garderobsrensning....


Eftersom det är sista dagen på veckans färgtema får det bli två gula bilder. Både raps och maskrosor har blommat över för denna gång. Sorgligt men sant.....
Maskrosor kanske inte är så roliga att ha i gräsmattan eller rabatten, men ack så vackra de är i hagar och på ängar.

Här rensas det i garderober idag......jag fick ett ryck och åkte iväg för att handla kläder på rean. Ska nya kläder få plats så får gamla kläder åka ut.......så lyder garderobslagen.
Jag har en slags rangordning. Till första kategorin hör kläder att vara snygg i, sedan följer kläder att ha på jobbet och sista kategorin är kombinerad stall/skräpkläder....
Det är ingen idé att köpa något i de två sista kategorierna för alla kläder hamnar där förr eller senare.
Numera handlar jag kläder som tillför något......annars får det vara. Skräp har jag nog av ändå....

15 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Oj vad fin du kommer att fortsätta vara, i stallet då, när någon sommarklänning till sist hamnar i sista kategorin :)

Kram Ann-Louise

messan sa...

Vad härligt med en utrensning...det går åt ibland:). Vackra bilder....

lavendia sa...

Jag håller med. Vad fin du kommer vara i stallet när festklänningen inte duger till fest längre.
Tycker om maskrosor när de är i massor, fast de behöver ju inte vara hos mig.

Ninja sa...

Jag får skaffa damsadel :)

Selma sa...

Rensa garderober borde även jag. Jag har proppfullt med inga kläder i mina garderober.

Monica sa...

*fniss*..nu fattar du Ninja varför vi kompletterar varandra så bra(lavendia)och jag!
Gardeobslagen skulle jag också behöva följa...hm,hm. Undrar var du hittat den?
Önskar dig nu en bra vecka!
Var rädd om Dig och kram & vink från mig.

eWa sa...

När rapsfälten blommar här i Skåne, då är det sommar och allt är fyllt med hopp...underbar tid !

Yvonne sa...

Rensa garderoben borde jag också göra!Det är inte ofta man kan göra såna klipp!! Kram!

Fenixmonas sa...

Så klokt tänkt! Jag impulshandlar och det är sällan bra! Äntligen någon som uppskattar den vackra maskrosen! Jag tycker också den är väldigt fin! Kramiz

Nett sa...

Underbara gula färgen :)

Ja men du.. garderobsrensning och nytt inköp det är bara bra för själen ;)

Carina Sjölund sa...

Bara kasta det gamla, och in med det nya, låter som en bra ide :)
Kramen på dig♥

ansepanse sa...

jag har några kläder att vara extra fin i, något som jag inte behöver alltför ofta, så några kläder jag kan fixa med trädgård och annat som kanske förstör kläder, till den största kategorin, nästan allt alltså, hör till de kläder jag vill ha jämt :)
kramar

Gardenhouse sa...

Kul med färgtema vecka, vackra bilder var dag :)
Tror jag ska anamma din garderobs lag!
Kram Sussi

Smörblomma sa...

Oj jag kan tycka att maskrosor är riktigt vackra i gräsmattan, men det är ju bara det att de blommar ut så fort.

Livet och vardagen sa...

jag har också haft garderobsrensning de senaste dagarna. Det är så skööööönt när man får slänga ut.