Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 28 maj 2012

Önskedagar......

Önskedagar......
Jag har blivit klok nog att planera in "Önskedagar" i mitt liv. Ibland är aktiviteterna noga inplanerade men ibland blir det en "önskedag" om de rätta förutsättningarna finns.
Jag hade min sista massagebehandling i fredags. Det har varit så gott att få gå på massage hela våren. Inför min sista behandling hade jag planerat att äta lunch på den ekologiska restaurangen som ligger i anslutning till kliniken, om vädret tillät skulle jag ta en heldag ledigt och utforska omgivningarna runt omkring. Det finns både växthus, butiker och en trädgård att titta på. Jag behövde inte bli besviken.......
Naturen log sitt allra bredaste försommarleende mot mig och alla andra i fredags.

 I trädgården kunde man beundra dessa fantastiska tulpaner..... 

 Äppelträden blommade.....
 Längs skogsstigen prunkade Förgätmigej
Jag hittade tom ett blommande äppelträd nere vid havet.....
Någon hade målat grinden glad.....
 God mat, en förutsättning för en lyckad dag......
Mitt i allt det vackra hittade jag en grillplats med vuxengungor......
Självklart måste jag prova! Det dröjde inte länge förrän jag fick sällskap......snart satt vi ett helt gäng vuxna och gungade. Vad vi samtalade om kanske jag ska skriva ner i ett annat inlägg?

12 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Så vackra blider, hopas pingsten varit fin...3 tanter.

Monika Häägg sa...

Underbara bilder. Fantastisk glad-grind och de där med vuxengungor låter väldigt härligt:)

Yvonne sa...

Härliga bilder du har tagit. Fattar inte hur du har gjort bilden med förgätmigej!Det var många vänner som kom och grillade igår.Kram!Hm... vilket fodral????

Monica sa...

Så förståndig att du lägger in Önskedagar! Jag tycker om taktilmassage!
Vackra bilder som alltid!
Var rädd om dig Ninja!
Kram och vink från mig.

Ann-Mari sa...

Du milde vad roligt...att gunga och prata! Låter som en toppen önskedag :)
Kram, Ann-Mari

Livet och vardagen sa...

Önskedag - så fint det låter. Vilken underbar grind, jag gillar färger! Och tulpanerna, så fina. Trodde alla var överblommade nu,

lavendia sa...

Det låter väldigt klokt. Och vackra roliga bilder (i gungan).
Ja, vår brygga är mysig. Jag känner en nära, som utför ideer, men har massor av egna också.

badtant.bloggo.nu sa...

Vilken dag. Sååå fina bilder. Härligt.

Annika sa...

Önskedagar låter som en underbar idé!
Vi skulle ner till Kivik men min systers dotter blev sjuk så vi fick rycka in :(

Camilla sa...

Låter som du haft en kanon dag.
Nå..vad pratade ni om? ;)
Kram!

ansepanse sa...

uj vilken fin bild på tulpanerna :)
förgätmigej har vi fullt av här i vår trädgård
jag skulle gärna suttit och gungat där jag också :)
kramar

NatureFootstep sa...

vuxengungor, vad kul. Har jag nog inte sett någon gång.

Jo, min kajak är till salu. Men intresset är svalt. De vill nog inte gedet jag vill ha.