Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 16 maj 2012

Hur gick det med blomförråden?

Ja, hur gick det? Kunde jag fylla mina förråd med äppelblom?
Jodå, det blommade. Men inte blir det alltid som man har tänkt sig. Vi hade Norgeresan öppen in i det sista och läste väderprognoser på både norska och svenska. Bergen är som bekant känt för sitt regnande så det var vi beredda på........men inte en enda liten solglimt lovades för veckan, bara mer eller mindre regn. Vi är rätt tappra, men om man ska ta bra bilder får det inte vara ihållande regn varenda dag. Så det blev Skåne och en liten sväng till Öland denna gång. Vi får hoppas på bättre tur med Norge nästa år.......

Det var sen vår i år även i skåne, så äppelblomningen var inte riktigt på topp ännu. Men som tur är finns det tidiga sorter så med lite letande hittade vi det vi sökte.
 I småland blommade körsbärsträden fortfarande.
Rapsfälten stod gula i all sin prakt.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

underbart vackert! :)

LyckligaPraliner sa...

Rapsfält är verkligen otroligt stora och gula...Skulle varit roligt att se i verkligheten :)

Ann-Louise

Gardenhouse sa...

Så synd på det dåliga vädret i Norge, bättre lycka nästa år...
Men o så vackra bilder från vårt land du bjuder på! Underbara.
Trevlig helg,
kram Sussi

MARIA I KOS sa...

Så vackra bilder .
Låter som du har haft en trevlig resa .
Här är det bara grå färg ute ännu , men det är på rätt väg , nu har snön nästan försvunnit . Bara lite kvar .
Kram ♥

Monica sa...

Tjoho Ninja, nu är jag hemma! Vilka bilder....wow så vackra! Men du...har ni åkt förbi Småland också?
Var rädd om dig och vi hörs.
Kram & vink från mig.

ansepanse sa...

åh vad vackert :)
Sv: nej, inte ny dator som det jag ska få i midsommarveckan inte, det är något helt annat
kramar

Monica sa...

Du skulle vinkat år höger! Rakt upp i berget ovanför den stora träskulpturen som står vid E4:an Då hade jag sett dig!
Vink vink.