Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 8 december 2011

Vad tänker ni på när ni hör ordet semester?

Jag ser fram emot en lugn första kväll och kanske ett glas vin.....sedan tänker jag på min sköna säng. Åååååh, bara tanken att jag kan välja när jag vill kliva upp är helt underbar.
Efter det tänker jag på kaffe.....doften av nybryggt kaffe som jag kan koka i myskläder och morgonrock. Om jag är hungrig rotar jag fram något i skåpen och om jag är mätt låter jag bli....
Sedan mornar jag mig i lugn och ro....och funderar på vad jag ska göra idag? Det är semester det.....

En bild av mig på semester.....på bryggan en sommardag

10 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

precis så ska en skön semester vara, tycker jag.

soffie sa...

mmm semseter för mej ,då sover jag till 9 sen tar jag det bara lugnt å kollar in vädret,,tar mej en promenad oavsett väder... å helst ut å badar om vädret tillåter, coool bild:)kramen

LyckligaPraliner sa...

Åhh jag behöver semester...en lång en....Har precis skrivit om det, fast inte på samma vis som du riktigt...

Ann-Louise

Karpstryparn sa...

Jag tänker på en iskall öl i soligt varmt väder.

Svar: Sedärja. Men det är lätt att få jobb nu för tiden, spelar ingen större roll om man är bra utbildad eller inte.
Men det är fel att invandrare från vissa invandrargrupper prioriteras mer än svenskar och vita invandrare.

Gardenhouse sa...

Sovisar, inga måsten, gärna på resande eller hemma på gården och i trädgården. Äta utomhus oavsett årstid, så mysigt och gott! Det är semester det :)
Kram Sussi

Anonym sa...

Underbart med semester.

Nett sa...

Semester ja... Underbart, har ju haft lite semester under hösten här men det är inte samma sak som den härliga goa semestern under sommaren. :)

Chiquita sa...

Åh, vad härligt att tänka lite på semester... för mig är semester sol och värme och att få se nya saker och ställen.

Anni sa...

För mig är semester avkoppling och resor och nya intryck - utan uppkoppling!

ansepanse sa...

sommar :)
kramar